Helgen o lite sånt

Helgen började redan förra torsdagen eftersom jag var ledig på fredan. Det firades med att äta gratismiddag hos mor&far. Sedan tittade vi på film som jag snodde från jobbet, Irene Huss-Tatuerad torso. Helt ok om man gillar genren. På fredan bjöd jag mamma o syster mysfrukost hemma hos mig. Pappa jobbade så han missade hela tillställningen.



Sen begav vi oss mot dagens utflyktsmål, Gustavsbergs porslinsfabrik, eller närmare bestämt fabriksbutiken. Där fyndade jag 6 koppar som jag gått och sneglat på ett bra tag, nämligen serien Hanna från Rörstrand. En blå tekanna från Höganäs inhandlades också, liksom en grön smörkniv. Nu vet jag vad många tänker, att jag inte behöver vare sig koppar eller tekannor men då vill jag bara säga att när det gäller te-attiraljer så kan man aldrig få för mycket! Och till mitt försvar vill jag även säga att jag planerar att rensa när jag flyttar.



Se så vackert de pryder min hylla! När vi var klara åkte jag och syster vidare till staden för vidare shopping. Jag höll mig ganska lugn tills vi kom till lagerhaus då jag var tvungen att komplettera mina muffinsmönstrade presenter från födelsedagen med en disktrasa och en kakburk.

På lördagen tog jag det lugnt på dan, sen på kvällen kom Malin och Natta hit för middag och lite schlager.


Schlagerkittet

Jag och Malin bestämde oss även för en spontan utgång. Jag är ganska säker på att vi var på Infinity. Kul hade vi iallafall och stupade i säng vid 05 efter ett glas resorb. Vilket inte verkade hjälpa för jag var sjukt uttorkad när jag vaknade och mådde apa hela dan. Men det var det värt.

Igår var vi åter på Herrmans för att fira min och Annes födelsedag (Anne vägrade dock låta sig firas). Jag åt alldeles ofantligt mycket. Jag har kommit på att det bästa med Herrmans är deras bröd och hummus! Sjukt gott!




Världens största limpor!





Tack för en mysig kväll, tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback