London

En redoglörelse för Londonresan är väl på sin plats kanske...Började sådär med att planet var 3 timmar försenat, men som vi konstaterade så kunde det bara bli bättre efter det. Flygturen gick bra och när vi lokaliserat vårt hotel var denna reception vad vi möttes av:


Helt hysterisk, såg ut som en lokal för stöldgods. Vidriga små ljusstakar med tårtljus i och även adventsstakar som ni ser...ryser bara jag ser det!

Vandrade sedan 4 trappor upp för att mötas av ett rum med vad vi kan kalla undermålig standard.





Ser ju jävligt ofräscht ut men på nåt sätt så var det inte det. Man garvade mest åt att allt var så slitet och ogenomtänkt. Den enda tavlan som fanns i rummet satt tillexempel nästan uppe i taket. Men vi skulle ju bara sova där i princip så det funkade.

Efter att vi installerat oss gick vi och köpte fish´n chips och satte oss i Hyde Park och mumsade. Jättegott och helt underbart  att sitta där i solen!



På kvällen gick vi på Jack the ripper-walk. Spännande och intressant att se alla platser han mördade på och höra historien.

På onsdagen hade vi en superdag i Notting Hill. Gick i alla söta butiker och ojjade oss över allt vi inte kunde köpa eftersom vi inte checkade in nåt bagage. Myste på ett cafe med en smoothie och en criossant i solskenet.





Eftermiddagen spenderades även denna dag i Hyde Park. Lovely! Brände mig dock såpass i pannan att en av våra på riktigt psykiskt störda kunder sedan frågade mig "Oj, vad har hänt? Jag ser att du har varit i solen.." Mm, en korrekt iakttagelse...Samma kund var även inne i förrgår, inte för att handla utan bara för att kolla vilka som jobbade...Ibland blir man faktiskt rädd på riktigt.

Hursom, någon shopping var alltså inte att tänka på pga vår brist på resväska men lite smått och gott inhandlades ändå. En grymt snygg klocka på Camden market som självklart gick sönder samma kväll så jag måste köpa nytt armband, och ett skärp med pianotangentmönster. Tyyypiskt dig, sa Piffy!

På torsdagen träffade vi först Cathrines gamla kompis som hon bodde med i Luton, Juditha. Jättegullig tjej! Vi gick på Camden Market och sedan fick jag äntligen min efterlängtade chailatte på Starbucks som jag tjatat om sedan vi landade.





Sedan åkte vi till Carnaby street och fikade. Man fick te i dessa sjukt söta tekoppar. Ville verkligen sno en och hade inte bangat om det inte vore för att vi satt precis vid en övervakningskamera. Satan!




På Trafalgar Square där vi sedan mötte upp Ryan the ginger boy

Juditha skulle hem till Manchester sen så då gick vi och satte oss på en pub där sedan även Scott anslöt. Träffade de när jag var och hälsade på Cathrine i Luton och det kom de ihåg eftersom jag tydligen kastat tequila i scotts öga...Ojsan så det kan gå!




Cathrine berättar om allt spännande hon haft för sig de senaste åren...


För att återuppliva gamla minnen blev det lite tequila även denna gång.


Scott har ett riktigt sug i blicken!


Den berömda "The Cathrine dance" som innehåller en frekvent spark snett upp och åt sidan



Trots en ganska blöt kväll var vi på topp även sista dagen som vi ägnade åt kvalificerat spatserande i....*trumvirvel*....Hyde Park. Vårt favvo-gratishäng!





Kändes rätt segt att åka hem till Sverige igen, men jag fick ett perfekt avslut på resan då mitt hyreskontrakt låg på hallgolvet! Jippiiii!!!

Kommentarer
Postat av: Cathrine Roos

säger bara TOP CLASS!!!!!

2009-05-09 @ 17:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback